خانه > => آهنگين نوشته‌ها! > »مستی….( دوست من، ایستادیم و به هم تکیه کردیم)

»مستی….( دوست من، ایستادیم و به هم تکیه کردیم)


(ویرایش جدید)*


تقدیم به دوستی از جنس کاغذ و اندیشه : صادق.

شادم من ازاینکه غم ندارم                              از شور و سرور کم ندارم

می میخورم امروز و ابایی                                     از داد کشیدنم ندارم

دنیا شود ار چپ و اگر راست                               بر ابروی خود خم ندارم

سلطان جهانم در آینده نزدیک                 بر دوش هما دارم و جام جم ندارم

سهراب جوانم و به بازو                           من مهره ی تهمینه و رستم ندارم

گر چه دل من سرای عشق است                       کلبه ست و ارگ بم ندارم

مجنون تر از خسرو و فرهاد                      از لیلی و شیرین خبری هم ندارم

آینه چینی است  به دستم                             منعی ز خودپرستی ام ندارم

***********

*با سپاس فراوان از دوست عزیزم محسن .بیت دوم و سوم ویرایش ایشان است.
  1. 13 اوت, 2008 در 7:22 ب.ظ.

    aali bud!!aali!!

  2. فانی!
    14 اوت, 2008 در 6:35 ق.ظ.

    وزنش خیلی می لنگه.خیلی.
    جای کار زیاد داره.زود بوده برا تو وب گذاشتن.
    مثلا:»می خوردم من امروز و ابایی ازینکه زنم هوارمستم ندارم»
    مستم اینجا مثل دیواریه که شکم داده باشه.
    بعضی آشم گفتی که سروته شعر هم بیاد.
    مثلا:»گرچه دل من سرای عشق است کلبه است و ارگ بم ندارد.»
    ارگ بم چه ربطی داره؟که چی؟ارگ بم نماد عشق بوده نکنه 1 زمانی ما خبر نداشتیم؟…

    مردمک:
    1- من انسان وقت نشناسی هستم. هنوز وقت وب را نمی دانم. حق با همه هست ، حتا شما.
    2- من همین جا از تمامی دوستانی که دستی به شعر دارند درخواست می کنم در تصحیح تمامی اشعاری که تحت عنوان بداهه نویسی در این بلاگ می گذارم مرا یاری کنند. با آغوش باز پذیرا هستم.
    3- در مورد سر و ته شعر به هم آمدن ، فکر می کنم شعر هنوز باز است و از آن آهنگین نوشته هاست که نتوانستم تمامش کنم به خاطر حصر ناپذیری علاقه ام به صادق ناتمام ماند و حضور او در کنارم پایانی است بر همه ناتمام هایم.
    4- اما ارگ بم. در این شعر خیلی از اسطوره ها آورده شد ،خیلی از خیر و شر های داستان ها. اصلن به دنبال عشق و نماد عشق نبودم. در به کار بردنش چند منظور بود اول نماد دیرینگی احساس و دل بعد ارزش بالاش ،سوم یه اشاره به اینکه دل هم می تواند ویران شود. و آن که مد نظرم بود. اینکه اگر چه دل سرایی برای عشق شده اما این سرا،کلبه ای ساده است مثل ارگ بم برج و بارو ندارد.

  3. M. Qalam
    15 اوت, 2008 در 12:09 ب.ظ.

    یاد یکی از بیتای قدیمی خودم افتادم فکر کنم مربوط باشه به شش سال پیش:

    دادم تو را سرای دل و گفتمت بیا
    گفتی برو خرابه نباشد سرای من!

    مهم اینه که انگیزاننده‌ت یه حس عاطفی گرم و شدید بوده و همینش مهمه… واسه همینم من این شعر رو با همه شکستگی‌های وزنی شعرتر از هزاران هزار شعری می‌دونم که هر روز داره تو روزنامه‌ها چاپ می‌شه!
    موفق باشی
    مردمک:
    اغراق می کنید.اما شعر زیبای شما هم مرا یاد یکی از بیتهای قدیمی پژمان بختیاری انداخت!.:
    در كنج دلم عشق كسي خانه ندارد/كس جاي در اين كلبه ويرانه ندارد/دل را به كف هر كه نهم باز پس آرد/كس تاب نگهداري ديوانه ندارد
    محسن جان ازینکه وبلاگم خوانندگانی چون تو دارد فخر می کنم.

  4. oos amin
    18 اوت, 2008 در 5:37 ق.ظ.

    ميگم اين احمدي نژاد چه اعتماد به نفسي داده به ملت!
    ميگه : سلطان جهانم در آينده نزديك…
    .
    .
    .
    قشنگ بود
    مهم اينه كه صادقانه به يه دوست صادق تقديم شده،
    نفس اين عمل خودش به قول محسن خان گشنگه!
    وزن و قافيه هم تو اين جور نوشته ها هيچ اهميتي نداره.

    مردمک:
    استاد امین جهان ما با هپروت خیلی ها ،خیلی فرق داره.خودت بهتر می دونی!
    و حسی که از نظرات دوستان نسبت به این شعر گرفتم کم از شعر گفتن نداره.اون هم شعری که شکستگی وزنی ندارد!

  5. 18 اوت, 2008 در 4:07 ب.ظ.

    دوست عزیزم
    هرچند اینجا جای حرف‌هایی ازین سنخ نیست، ناگزیر از بیان این نکته‌ام که من هم به داشتن دوستان دلی مانند شما با تمام وجودم افتخار می‌کنم و بادا که این دوستی‌ها درین کویر وحشت ما را به سرمنزل خورشید رساند!
    سراسر عمرت سالم و مسرور باشی!
    م. قلم

    مردمک:
    امید که به اتفاق از این کویر بگذریم و به شکوفه ها و به باران سلام دوستان را برسانیم!

  6. شبنم
    19 اوت, 2008 در 9:04 ق.ظ.

    آقا تورو خدا یکی به منم یاد بده چه جوری وارد بلاگ می شین تو وردپرس.من 1 وبلاگ ساختم ولی بلد نیستم برم توش بنویسم.

    مردمک:
    خوشحال میشم کمکی کنم. می تونین مشکلات خودتونو در این زمینه در فروم وردپرس مطرح کنید. من و سایر دوستان در حد توان دریغ نمی کنیم. برای تماس با من هم می تونین ایمیل بزنید.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

